Jak nie dopuścić do konfliktu i przejść do współpracy

Moduł ma na celu nauczenie uczestników, jak skutecznie zarządzać sytuacjami

o podwyższonym napięciu. Uczestnicy dowiedzą się, jak zidentyfikować potencjalne źródła konfliktu oraz jak dobierać sposób komunikacji do rozmówcy i używać odpowiednich narzędzi oraz technik, tak aby nie eskalować napięcia, lecz sprawnie przejść do fazy współpracy. Szkolenie skupia się na budowaniu porozumienia i wypracowywaniu kompromisów, które są korzystne dla obu stron.

Korzyści dla Uczestników

  • Umiejętność identyfikacji sygnałów ostrzegawczych przed eskalacją konfliktu.

  • Zdolność do szybkiego deeskalowania napięć i przekierowywania rozmowy na tory konstruktywnej współpracy.

  • Pełna kontrola nad emocjami własnymi i rozmówcy w trudnych sytuacjach.

Kompetencje, jakie nabędą Uczestnicy

  • Rozpoznawanie pola potencjalnego konfliktu.

  • Definiowanie płaszczyzny konfliktu.

  • Umiejętność budowania struktury deeskalacji konfliktu i współpracy.

  • Dostosowanie komunikatów do meta-programów rozmówcy.

  • Definiowanie wspólnych celów i zakresu wspólnego businessu.

  • Asertywny i perswazyjny format komunikacji.

  • Budowanie relacji biznesowych.

Szkolenie w formie wykładu uzupełnionego praktycznymi ćwiczeniami, realizowane

jako samodzielny moduł szkoleniowy możliwy do łączenia z innymi modułami.

Czas trwania: 4x45 minut.