
Profil Klienta
Szkolenie jest inwestycją w rozwój, który pozwoli na transformację sposobu myślenia o współpracy z klientami, czyniąc ją bardziej strategiczną, efektywną i opartą na danych. To kluczowy warsztat dla menadżerów, którego celem jest przygotowanie do efektywnej współpracy z klientami, opartej na precyzyjnie zdefiniowanych parametrach i obszarach.
Warsztat uczy, jak stworzyć kompleksowy Profil Klienta, który stanie się mostem komunikacyjnym pomiędzy działem sprzedaży a działami marketingu i trade marketingu. Dzięki temu uczestnicy dowiedzą się, jak w jednym miejscu zebrać całą wiedzę o kliencie: od sposobu, w jaki pracuje z daną kategorią, po narzędzia komunikacji, których używa. Oszacować jego obecny i przyszły potencjał, ocenić kompetencje menadżerów i wartości jakimi się kierują. Taka systematyzacja wiedzy pozwoli na efektywne wykorzystanie zasobów wewnątrz organizacji i ułatwi znalezienie wspólnych obszarów, w ramach których możliwa będzie synergia we współpracy z klientem. Warsztat kładzie nacisk na zaangażowanie innych działów w proces przygotowania i realizacji działań oraz pokazuje jak skutecznie "sprzedać" ideę projektu wewnątrz firmy oraz jak zaangażować klienta we wspólne tworzenie biznesplanu, który przyniesie korzyści obu stronom. Program obejmuje również opracowanie Profilu Klienta z uwzględnieniem jego specyfiki, kategorii oraz kanałów sprzedaży, a także przygotowanie do negocjacji w oparciu o zebrane dane.
Korzyści dla Uczestników
Umiejętność zmiany płaszczyzny współpracy z konfrontacyjnej postawy na merytoryczny proces oparty na celach i narzędziach, które przynoszą korzyści obu stronom.
Pełne przygotowanie do tworzenia kompleksowych Profili Klientów Kluczowych, co pozwoli na usystematyzowanie całej wiedzy o kliencie, od jego sposobu działania, przez postrzeganie kategorii, aż po narzędzia komunikacji.
Zwiększenie efektywności współpracy z działami wewnętrznymi, takimi jak marketing, trade marketing czy controlling.
Umiejętność partycypacyjnego sposobu wyznaczania działań i definiowania KPI.
Umiejętność skutecznego "sprzedawania" idei projektów wewnątrz organizacji, co pozwala na pozyskanie niezbędnego wsparcia i zasobów.
Kompetencje, jakie nabędą Uczestnicy
Systematyzacja wiedzy o kliencie w oparciu o uniwersalne zasady tworzenia Profilu Klienta.
Identyfikacja wspólnych obszarów synergii we współpracy z klientem kluczowym.
Praktyczne wykorzystanie Profilu Klienta do przygotowania planów rozwoju, akcji "tailor-made" oraz kalkulacji kosztów inwestycji i poziomu zwrotu.
Skuteczna komunikacja i współpraca w oparciu o zasadę "klienta wewnętrznego".
Definiowanie roli i zakresu zaangażowania działów w proces pracy nad Profilem Klienta.
Tworzenie i prezentacja planów biznesowych w sposób, który angażuje klienta, pokazuje wymierne korzyści i stanowi platformę negocjacji.
Szkolenie w formie wykładu uzupełnionego praktycznymi ćwiczeniami, realizowane jako samodzielny moduł szkoleniowy możliwy do łączenia z innymi modułami.
Czas trwania: 7x45 minut.