
Rozwiązywanie konfliktu w praktyce
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu skupiającego się na kompetencjach społecznych. Wykład ma na celu wyposażyć uczestników w praktyczne narzędzia i techniki komunikacji, które pozwolą im skutecznie przechodzić od potencjalnego konfliktu do konstruktywnej współpracy. Skupiamy się na umiejętnościach miękkich, które są kluczowe w rozwiązywaniu sporów zarówno w środowisku biznesowym, jak i w codziennych sytuacjach.
Podczas szkolenia, poprzez serię interaktywnych ćwiczeń, nauczysz się identyfikować źródła konfliktu, bazując na elemencie koła konfliktu, a w szczególności na obszarach relacji, wartości i danych. Pokażemy, jak dzięki ustrukturyzowanemu procesowi można zdefiniować wspólny interes, co w efekcie prowadzi do osiągnięcia satysfakcjonującego kompromisu dla obu stron.
Korzyści dla Uczestników
Nabędą umiejętność definiowania i rozpoznawania płaszczyzny konfliktu, zdobędą umiejętność precyzyjnego identyfikowania, gdzie leży źródło problemu.
Nauczą się radzenie sobie z trudnymi klientami i sytuacjami
Poznają sposoby na zmniejszenie napięcia, co zwiększy szanse na pozytywne zakończenie konfliktu.
Zwiększą pewność siebie w prowadzeniu negocjacji i podniosą swoją asertywność w prowadzeniu rozmów w trudnych sytuacjach.
Nauczą się budować lepsze relacje biznesowe, z partnerami i klientami.
Kompetencje, jakie nabędą Uczestnicy
Kontrolowanie konfliktu: zarządzanie własnymi emocjami i reakcjami w obliczu sporu.
Prowadzenie procesu w sposób ustrukturyzowany i koncyliacyjny - systematycznie przeprowadzając rozmowy, dążąc do porozumienia, a nie do dominacji.
Używanie technik deeskalacji: Skutecznie rozładowując napięcie w komunikacji.
Stosowanie perswazyjnej komunikacji - przekonując innych do swoich racji w sposób oparty na zaufaniu i argumentach.
Rozpoznawanie meta - programów: dostosowując swoje komunikaty do indywidualnych preferencji odbiorcy, aby dotrzeć do niego bardziej efektywnie.
Budowanie zaufania - opierając się na eksperckiej wiedzy i działaniach, zdobycie umiejętności budowania trwałych relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu uzupełnionego praktycznymi ćwiczeniami. Obejmuje jeden moduł tematyczny z kompetencji społecznych, który można łączyć z innymi modułami.
Czas trwania: 7x45 minut