Rozwiązywanie konfliktu w praktyce

Szkolenie realizowane jest w formie wykładu skupiającego się na kompetencjach społecznych.

Wykład ma na celu wyposażyć uczestników w praktyczne narzędzia i techniki komunikacji,

które pozwolą im skutecznie przechodzić od potencjalnego konfliktu do konstruktywnej współpracy. Skupiamy się na umiejętnościach miękkich, które są kluczowe w rozwiązywaniu sporów zarówno w środowisku biznesowym, jak i w codziennych sytuacjach.

Podczas szkolenia, poprzez serię interaktywnych ćwiczeń, nauczysz się identyfikować źródła konfliktu, bazując na elemencie koła konfliktu, a w szczególności na obszarach relacji, wartości i danych. Pokażemy, jak dzięki ustrukturyzowanemu procesowi można zdefiniować wspólny interes, co w efekcie prowadzi do osiągnięcia satysfakcjonującego kompromisu dla obu stron.

Korzyści dla Uczestników

  • Nabędą umiejętność definiowania i rozpoznawania płaszczyzny konfliktu, zdobędą 

umiejętność precyzyjnego identyfikowania, gdzie leży źródło problemu.

  • Nauczą się radzenie sobie z trudnymi klientami i sytuacjami

  • Poznają sposoby na zmniejszenie napięcia, co zwiększy szanse na pozytywne zakończenie konfliktu.

  • Zwiększą pewność siebie w prowadzeniu negocjacji i podniosą swoją asertywność w prowadzeniu rozmów w trudnych sytuacjach.

  • Nauczą się budować lepsze relacje biznesowe, z partnerami i klientami.

Kompetencje, jakie nabędą Uczestnicy

  • Kontrolowanie konfliktu: zarządzanie własnymi emocjami i reakcjami w obliczu sporu.

  • Prowadzenie procesu w sposób ustrukturyzowany i koncyliacyjny - systematycznie przeprowadzając rozmowy, dążąc do porozumienia, a nie do dominacji.

  • Używanie technik deeskalacji: Skutecznie rozładowując napięcie w komunikacji.

  • Stosowanie perswazyjnej komunikacji - przekonując innych do swoich racji w sposób oparty na zaufaniu i argumentach.

  • Rozpoznawanie meta - programów: dostosowując swoje komunikaty do indywidualnych preferencji odbiorcy, aby dotrzeć do niego bardziej efektywnie. 

  • Budowanie zaufania - opierając się na eksperckiej wiedzy i działaniach, zdobycie umiejętności budowania trwałych relacji z klientami i partnerami biznesowymi.

Szkolenie realizowane jest w formie wykładu uzupełnionego praktycznymi ćwiczeniami. Obejmuje jeden moduł tematyczny z kompetencji społecznych, który można łączyć

z innymi modułami.

Czas trwania: 7x45 minut